Každý rok ochorie bohužiaľ mnoho ľudí na rakovinu. Avšak tomuto ochoreniu sa dá predísť správnou životosprávou. Dôležitá je samozrejme prevencia! Niektoré potraviny majú dokonca potenciál oslabiť rakovinové bunky už vo vývoji, ale aj zosilniť naše telo, aby si s nimi poradilo. Preto zaraďte do vášho jedálnička tieto potraviny:

čokoláda

  • Cesnak

Obsahuje alicín, ktorý je zodpovedný za charakteristickú štipľavú arómu cesnaku. Okrem toho má antibakteriálne a fungicídne účinky. Alicín prichytí  vznikajúce rakovinové bunky  a zničí ich, zatiaľ čo zdravé bunky nechá neporušené. Ideálne je konzumovať každý deň aspoň dva surové strúčiky.

  • Čokoláda

Dobrá  správa pre milovníkov čokolády. Avšak dôležité je aby mala obsah minimálne 70% kakaa. Nachádza sa totiž v nej proantokyanidin- rastlinná látka, ktorá zneškodní voľné radikály a udržuje bunky zdravé.

  • Maliny

Nachádza sa v nich antokyanidín, ktorý pôsobí antioxidačne a zároveň protizápalovo. Potravina, ktorá stojí za konzumáciu.

  • Brokolica

Táto zelená zelenina obsahuje minerálne látky ako draslík, vápnik a fosfor. Taktiež vitamín B1, B2,E, kyselinu listovú. Ochraňuje ľudský organizmus  proti voľným radikálom, toxickým a rakovinotvorným látkam.

  • Paradajky

Lykopén v paradajkách má antioxidačný účinok a zároveň je jedným z provitamínu vitamínu A. Paradajky dokážu znížiť riziko rakoviny prostaty u mužov. Odporúča sa ich jesť denne.

  • Ananás

Dodáva telu tráviaci enzým bromelain, ktorý dokáže aktivovať imunitné bunky a pôsobí  protizápalovo. Aktivuje aj  rastové faktory kľúčové pre rast buniek a obnovu tkanív.
Vitamín C a E v ananáse zachytáva voľné radikáli , predtým ako spôsobia poškodenie.

maliny

  • Žerucha

Ukrýva v sebe veľa ochranných látok proti rakovine ako aj vitamín B,C  a kyselinu listovú. Má antibakteriálny účinok. Dôležité je konzumovať surovú žeruchu, tepelnou úpravou sa strácajú cenné živiny.