V minulosti sme si s diétou a snahou schudnúť spájali hlavne fakt, že by sme mali obmedziť príjem tučných jedál, teda potravín s vysokým obsahom tukov. V súčasnosti je ale stále viac populárny názor, že škodlivé sú v tomto smere hlavne cukry a sacharidy. V istej miere sú tolerované živočíšne tuky a základom stravy by mali byť hlavne bielkoviny.

  • Tie totiž udržujú zdravé svalstvo a funkčný metabolizmus.

Prečo je potrebné znížiť konkrétne príjem sacharidov?

hranolky, jedlo

Tie sú hlavným „palivom“ nášho tela. Pokiaľ ich má naše telo dostatok alebo nadbytok, spaľuje primárne tie a uložené tuky sa tým pádom nespaľujú v miere, v akej by pri chudnutí bolo potrebné. Vlastne veľmi podobný názor zastáva tiež keto dieta https://www.prodietix.sk/o-proteinovej-diete a jej princíp postavený na snahe dosiahnuť v tele takzvanú ketózu.

Pri správnom dodržiavaní princípov ketogénnej diéty nastúpi ketóza už za 2 až 3 dni. Je to stav, kedy naše telo začne primárne, rýchlo a efektívne spaľovať tukové zásoby. Prejde teda na „záložný plán“ v prípade, ak vám chýbajú cukry a sacharidy, ktoré sú nastavené ako hlavné „palivo“ pre náš organizmus.

  • Práve preto vie byť ketónová, respektíve bielkovinová diéta účinná aj v prípadoch, ak sa človek potrebuje zbaviť viac kilogramov a účinne spáliť väčšie tukové zásoby.

štíhla žena

A ako bolo spomenutá, tento proces vie byť takisto rýchly, pričom nastúpi už o pár dní po začatí diéty. Je však treba dodržiavať jeho jasné pravidlá a neprekračovať povolený príjem sacharidov.

Bielkoviny pritom zohrávajú svoju opodstatnenú úlohu. Ako je známe, práve proteíny udržiavajú kvalitné svalstvo a čo je z hľadiska chudnutia podstatné, skvalitňujú funkciu metabolizmu. Vďaka funkčnému metabolizmu sa budú tuky z tela spaľovať rýchlejšie.

  • A toto je napríklad rozdiel oproti niektorým iným, menej známym a neúčinným diétam, ktoré oslabujú celé telo vrátane nášho metabolizmu.