Strážny pes skúma, či používanie osobných údajov na zacielenie online reklamy je v súlade s európskymi pravidlami ochrany súkromia.
 
Systém Ad Exchange vyhľadávacieho gigantu používajú spoločnosti na zacielenie ľudí s reklamami cez internet.
 
Írsky DPC by mohol pokutovať spoločnosť Google až do výšky 4% svojho celosvetového ročného obratu.

search
 
Účelom vyšetrovania je zistiť, či spracovanie osobných údajov, ktoré sa vykonáva v každej fáze reklamnej transakcie, je v súlade s príslušnými ustanoveniami všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR).
 
Vyhľadávací gigant odpovedal: „Budeme sa plne zaoberať vyšetrovaním DPC a uvítame možnosť ďalšieho objasnenia európskych pravidiel ochrany údajov v reálnom čase.
 
Nebolo by to po prvýkrát, čo by Google uložil pokutu európskemu regulátorovi údajov.
 
Spoločnosť dostala pokutu vo výške 50 miliónov eur (55 miliónov dolárov; 44 miliónov libier) francúzskym regulačným orgánom pre údaje CNIL v januári, čo je rozhodnutie, že spoločnosť je príťažlivá.
 
CNIL uviedla, že uložila rekordnú pokutu za „nedostatočnú transparentnosť, nedostatočné informácie a nedostatok platného súhlasu s personalizáciou reklám“.

google
 
Čo je služba Google Ad Exchange?
Spoločnosť Google umožňuje spoločnostiam zacieliť ľudí s reklamami na webových stránkach cez internet vrátane webových stránok správ a blogov.
 
Keď osoba navštívi takéto stránky, reklama, ktorú uvidia, bude často prispôsobená na základe údajov, ktoré o nich spoločnosť Google má.
 
Čo je GDPR
GDPR je súčasťou právnych predpisov EÚ, ktorých cieľom je vytvoriť rovnaké zákony o ochrane osobných údajov vo všetkých krajinách EÚ.
 
Nariadenie, ktoré nadobudlo účinnosť v priebehu roku 2018, núti spoločnosti získať aktívny užívateľský súhlas na zber údajov medzi inými pravidlami.
 
Spoločnosti musia tiež oznámiť akékoľvek porušenie údajov orgánom do 72 hodín.
 
V rámci GDPR vedie jeden národný orgán na ochranu údajov vyšetrovania pred predložením návrhu rozhodnutia iným európskym regulátorom údajov. V Spojenom kráľovstve je Úrad informačného komisára.

Služba Ad Exchange je pod kontrolou írskych regulátorov
3.5 (70%)6